real student exchange program

A student exchange program is a program in which a student, chooses to live in a foreign country to learn, among other things, language and culture.Students live with a host family, who are usually unpaid volunteers and can be a traditional family, a single parent, or a couple with no children at home.

Student exchanges became popular after World War II, and have the aim of helping to increase the participants' understanding and tolerance of other culture, as well as improving their language skills and broadening their social horizons.

An exchange student typically stays in the host country for a relatively short period of time, often 6 to 10 months.

Some students on exchange programs can receive academic credit from the country they study in.

giovedì 5 agosto 2010

-17gg

17 days to depart
Proprio 2 giorni fa,ero a madrid con i miei amici e il telefono ha squillato... era Chiara della WEP, che mi ha detto che hanno scelto la mia famiglia!!!
così sono andata al mc donald dove ho scaricato i dati sulla mia futura hosting fam.
ora sono un po' confusa, so che è un esperienza importante e che sarà fortissima, ma sono preoccupata per tutti i miei amici e per la mia famiglia che mi dispiace lasciare chiaramente.
poi nel treno di ritorno a napoli e' stata proprio dura, alla WEP ci avevano preparati a questi momenti , ma non credevo sarebbero stati così intensi, mi è venuta una specie di attacco d'ansia, ma grazie anche alla presenza d valerio è passato, e ora non vedo l'ora di intraprendere quest'avventura!

Nessun commento:

Posta un commento